söndag 14 december 2008

Steve Jobs kan fara hem

Jag vet inte varför men idag har jag råkat ut för lite mer iPhone-hysteri än vanligt.
Jag fattar inte grejen ärligt talat.

Är det bara jag som tycker att iPhone är SJUKT ful? Hela grejen med "iLife" är ju att det ska vara så jävla coolt, varför är då telefonen så jävla ful? Jag trodde för övrigt att det var ett skämt att Apple kallade hela sitt koncept för iLife - liksom, vem fan vill att ens liv ska vara definerat av sin dator/telefon? Uppenbarligen en hel del. Är det för att deras liv är helt tomma eller saknar de helt enkelt en egen vilja?
Jag lovar att alla fåren på tele2 har varsin iPhone, iToaster och iVacuumcleaner.




P.S. Den dagen då YouTube byter namn till iTube är vi alla förlorade. Och den kommer, tro mig. iCalled it.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA!!
Du och jag borde hänga tillsammans på Ekonomikum här i Uppsala... Lär ju, tillsammans med Handels, vara den plats där flest "iLives" sammanstrålar till så kallade hippa iGroups i Sverige... fy bubblan alltså, som om inte klimathotet var nog...

Alexander Qvarfordt sa...

Jag blir så iNihelvetes leds på alla iDioter. De ska alltid iNkräkta på mitt humör. Det roliga är att de tror verkligen att iProdukter är så jävla mycket bättre också, och ska alltid nämna exakt vad deras iGrejer heter. Exakt. iNte typ "jag har en iPod", utan typ "jag har en 8gigabytes iPod nano 32 super iLol iNcredible iMachine."

Det är mycket iLife här nere. Tur att jag ska tillbringa julen iLuleå. Och iPiteå.

Där finns bara iNbitna Sony Ericsson- och Nokiaanvändare.

iLive iLife = iSuck.