tisdag 9 december 2008

Så oerhört dumt

Jag såg en reklamfilm för Tele 2 tror jag det var.
Det var iaf ett företag som hade som slogan: "Born to be cheap." och i reklamen var det en person i en fårkostym som sökte jobb på ett kontor där det jobbade riktiga får.
Han fick inte jobbet för han var inte född får.

Kopplingen är alltså cheap/sheep.
Alltså... nej??? Det funkar inte era jävla idioter.
Hur jävla okunnig är man om man tror att de två orden går att få till samma sak? De går ju för fan knappt att rimma med.

Dessutom verkar de inte veta att "be cheap" oftast betyder att man är snål. Så FÖRBANNAT jävla korkat.

Även, vem fan vill föra fram en bild av att det bara är får på ens företag? Glöm att jag nånsin köper något av er, jävla får.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Dessa jävla får.

Anonym sa...

W!

Alexander Qvarfordt sa...

Erik, läser du inte min blogg längre?

"Jag ville göra något roligt idag, t.ex. ha med en bild, eller tycka till om någon artikel. Nu kan jag inte det, för Tele2 håller mig på mattan. Tele2 - "Born to be cheap". Så jävla dum reklam. Ja, Tele2, ni är snåla."

... Citat från ett av mina inlägg. Bra hjärnor tänker lika, eller vad säger man?

Erik Stoltz sa...

Indeed, insåg ju nu varför jag kände igen "born to be cheap" även :)

Anonym sa...

W to the ord!