måndag 29 december 2008

Debuten


Jag spelade som sagt vad man ändå får kalla min debutkonsert i lördags. Eller räknas the good old days med grabbarna på båt'n @ Ljungskolans avslutning?

Hur som helst, det såg ut att vara helt fullt på inne Krokodil och de flesta (förutom mina älskade syskonbarn) verkade tycka att det var bra. Jag var en smula nervös innan tillställningen men det försvann typ så fort jag fick hålla i gitarren. Hade ingen aning om vad jag skulle säga mellan numrena så jag valde att typ hålla käften.
Vad finns det egentligen att säga? Och vem är egentligen intresserad? Jag är inte så mycket för hela det här att connecta till publiken genom att prata med dem. Tror jag är mer inne på att köra ner musiken i halsen på dem och vara så bra så det inte gör något. Hoppas jag lyckades. Av bemötandet efteråt att döma så verkar det så iallafall.

Jag hade inte planerat något extranummer alls faktiskt. Och jag menar det på riktigt, inte som folk som t.ex. håller tacktal och förkunnar att de inte förberett något samtidigt som de fiskar upp en lapp med det oerhört förberedda talet ur fickan.
Levererade iallafall en riktig dänga och kom till min stora förvåning ihåg alla orden till Mr. Tambourine Man.

Hela tillställningen var hur som helst jävligt kul och jag är nöjd. Måste även tacka och berömma mina vänner Jesper och Emma Asplund för att de gjorde det så bra. Är oerhört imponerad av Emma som var helt fantastisk trots att vi bara repat två gånger!


Min syster tog lite bilder:





P.S. Låtlistan, för alla som undrar löd som följer:
Moonshiner (trad. möjligtvis? Arr Bob Dylan iaf)
Mardy Bum (Arctic Monkeys)
Love Minus Zero/No Limit (Bob Dylan)
Mmm Mmm Mmm Mmm (Crash Test Dummies)
New Zealand (min egen)
Heart Of Gold (Neil Young)
The Wizard Of New York (också min)
Ett Substitut (Jonas&Peter)
All I Really Want To Do (Bob Dylan)
Early Morning Rain (Gordon Lightfoot, arr Eva Cassidy)
Pink Bullets (The Shins)
Boots Of Spanish Leather (Bob Dylan)
Extranr: Mr. Tambourine Man (Bob Dylan)

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Vad är straffet för att använda upphovsrättsskyddat material utan att be upphovsmannen om lov? (Och utan att ens ha photoshoppat det innan?)

Nåja. Om du bjuder på en timmes barnvakt så är du förlåten för bildstölden.

Anonym sa...

bra jobbat min vän. massa kramar.

iredlin. mischtek.