söndag 21 oktober 2007

Oslo fucks up water

Detta är så underbart.
Vi började höra rykten för några dagar sedan att man inte ska dricka kranvattnet, fast vi hade ingen aning varför. Visar sig att det finns parasiter i vattnet som kan orsaka en hel del smärta om man utsätter sig för dem. Jag har hört allt möjligt hemskt, man blir tydligen sängliggande i en månad, det börjar lukta död ur munnen, hörde t.o.m. att någon hade dött på riktigt. Orsaken till detta? Grävlingar. Det har hittats ett gäng döda grävlingar i vattnet vi dricker. Och diskar med. Och tvättar våra kläder och kroppar med. Och borstar tänderna med.

Grävlingar. Jag hoppas verkligen att någon har förlorat sitt jobb för detta.

Vad som är så konstigt är att detta inte står på förstasidan på alla tidningar i Oslo varje dag. Vi har till och med försökt kolla upp vad fan som försiggår på några av norges största tidningars hemsidor men det är helt jävla tyst. Jag tror norrmännen har något annat system för att förmedla sån här information som vi svenskar inte får ta del av. Rasister.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej ERiK.

Kan du inte skriva lite om vem som är med dig i Oslo, vad ni har tänkt uträtta där(?), när ni kommer hem igen ( :< ) osv osv? ;> + MASSA PIXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX!! pusss

// SANDLUND

Annas resa sa...

Ännu ett till skäl till att dricka coca-cola.
Erik - jag har taggat dig! Kika in på min blogg och anta utmaningen!
Kram!