måndag 29 oktober 2007

Drick inte alkohol om du suger på livet

Hej hej.
Igår var jag och Johan på fest hemma hos Christian. Det var bara vi två för Ivan jobbade och David var för lat. Jag var faktiskt relativt taggad att gå dit, för när jag ringde och snackade med Chrille sa han att det då "bara" var typ 30-40 personer där, men det skulle komma fler. Jag antog att åtminstone en av dessa förväntade ca 70 människorna inte skulle vara en fullkomlig klåpare och såg därför som sagt fram emot tillställningen.

Festen var ungefär vad vi hade förväntat oss, en hel massa människor och en hel massa för hög musik olika källor och en hel massa alkohol tillsammans i en gigantisk lägenhet. Johan och jag kände oss lite vilsna till en början, men folket visade sig vara trevliga och så, så det hela började arta sig till en bra kväll.

Då, precis när jag har börjat prata med Den Söta Flickan och kommit förbi de obligatoriska inledande artighetsfraserna, till och med varit macho och druckit tequila mot min vilja, då händer det något som jag inte riktigt uppfattade vad det var. En dörr slogs iallafall sönder och ansvarig överförfriskad herre blev inte så artigt ombedd att lämna lokalen. Varför måste män vara så himla hårda? Lite senare, en timme eller så, flippade en av killarna som bor i lägenheten där festen hölls och körde ut alla (vilket tog nästan en timme till, för dörrslagarherren stod fortfarande kvar och utbytte meningsskiljaktigheter i hallen). Precis när jag börjat komma nånvart med Den Söta Flickan. Helvete.

Sen gick Den Söta Flickan och hennes vänner ut på krogen, fast jag och Johan hade en pakt att om alla skulle sticka ut från festen så skulle vi åka hem, för vi hade egentligen inte råd att festa överhuvudtaget. Så, hon kom undan. Allting för att nån idiot slog sönder en dörr och för att ingen av de hårda männen i vanlig ton kunde förklara för den sluddrande åsnan varför han var tvungen att gå.

Sensmoralen i det här är: Om du är sämst, drick inte. Du förstör för mig när du är så jävla dålig på livet.
Även: Var inte så förbannat hård och macho hela tiden. Det är mycket bättre att vara ödmjuk, då slipper man t.ex. dricka tequila om man inte egentligen vill.

Inga kommentarer: