torsdag 25 oktober 2007

José-biljetter och annat

Woho! José Gonzales spelar i Oslo i december och gissa vem som har biljetter!
Hurra för promotion-turnéer och att bo i en huvudstad. Oslo verkar vara ett väldigt bra ställe ur den synpunkten, det är spelningar med intressanta artister hela tiden. Lite svårt att veta vad man ska gå på med den begränsade budgeten som finns. Det blev förresten ingenting av Animal Collective-spelningen jag skrev om tidigare, David det svinet bokade bara en biljett åt sig själv, och sedan när jag skulle boka min var det slutsålt. Tack David.

Jag måste säga att jag har lite svårigheter med att skriva den här bloggen. Jag gör det mer eller mindre på grund av att människor har uttryckt en önskan om att följa mina förehavanden i detta märkliga land, men vill ni verkligen läsa om min day-to-day? Hur jävla pretentiös vore jag liksom inte om jag på allvar trodde att ni var intresserade av att läsa om hur jag har bytt strängar på min elgitarr? För att inte tala om hur patetiskt allting blir när det visar sig att det var det enda jag uträttade den dagen.
Och hur går det med jobbsökandet, Erik? Nej, jag har inte sökt något nytt jobb än. Ja, det var för att jobba jag åkte hit. Nej, jag är inte en lat hycklare.

Jag ska därför försöka hitta på något annat spännande för er att läsa som ändå ger er viss inblick i hur livet här ter sig. Jag tänker mig någon sorts analys av mina rumskamrater till att börja med, fast det får bli nån gång när klockan inte är 02:35 och jag har House-avsnitt att se på.

Boom

3 kommentarer:

Chart Smart sa...

Nice BLog :)

Annas resa sa...

Jag vill läsa om din vardag! veta vad du äter till frukost och om du bytt strängar eller inte på gitarren. Veta vad du sett och inte sett i Oslo och om du varit ute eller inne.
Är helt enkelt en rätt så intresserad storasyster! Så jobba lite mer på din narcissistiska sida och uppadeter bloggen dagligen!
Puss!

Anonym sa...

Men tjenare!
Vilken fantastisk blogg Erik:) Sitter med ett leende på läpparna när jag läser. Hoppas ni har det super där i utlandet! Kram