fredag 19 oktober 2007

Musik!

Min syster har nån grej hon kör med på sin blogg där hon listar böcker hon gillar, eller nåt.
Jag vet inte riktigt för jag brukar inte läsa just de inläggen så noga (sorry Anna). Varför berättar jag det här? Jo, jag tänkte göra ungefär samma sak, fast med min stora kärlek musik istället för litteratur. Så, här kommer några tips som ni också kan ignorera!
  • José González nya album In Our Nature - Har lyssnat igenom det fyra gånger i rad nu och det blir bara bättre och bättre för varje gång! Kan till och med vara bättre än hans debutalbum Veneer. Och det vill inte säga lite. Finns inget dåligt spår på hela skivan!
  • Favourite Worst Nightmare med genierna Arctic Monkeys - Ibland när jag lyssnar på Arctic Monkeys blir jag lite förvirrad: jag är relativt säker på min heterosexuella läggning men jag är ändå på något sätt upp över öronen förälskad i Alex Turner. Hur gör dom? Arctic Monkeys första album slog typ alla rekord i UK. Det blev typ det snabbast säljande debutalbumet i landets historia eller nåt. Bättre än Beatles, Rolling Stones, Cream osv. Och sen går dom och gör ETT LIKA JÄVLA FANTASTISKT MÄSTERVERK IGEN?!? Det är inte rättvist.
  • The Black And White Album med The Hives - The Hives har också släppt ett nytt album. Tyvärr har jag inte hunnit lyssna igenom det på riktigt än, men det jag har hört låter väldigt lovande, som väntat. De är ju trots allt världens bästa grupp, iallafall enligt dem själva.
Så vad väntar du på? Se till att skaffa dessa tre skivor, omgående! Det behöver inte vara på laglig väg, jag lovar at alla tre klarar sig även om ni stjäl lite av dem.

2 kommentarer:

Taffö sa...

Alla människor som är något har ju eller har haft en blogg. Carl Bildt, Alex Schulman, Linda Skugge, Per Bjurman, Irans president Mahmoud Ahmadinejad osv. Självklart ska inte den gode Herr Stoltz vara annorlunda. Give them hell.

Annas resa sa...

Varje vecka hittar en tjej på en lista som handlar om böcker på sin blogg. Då går de som vill in och gör sina egna tolkningar av den listan på sina bloggar. Det är massor med folk som hakar på, bla jag ibland. Kanske du skulle starta en liknande lista fast om musik och utmana andra bloggare att göra sina listor?
Jag har "bokfemman" på länklistan. Kika in och inspireras till din egen "skivfemman" - du kan ju bli stor med det här inom bloggvärlden! Kram!