tisdag 27 november 2007

Finbesök

God afton.
Jaha, det är ny vecka, dags att kasta er ett par ben.
Kan väl börja att räta ut frågetecknena från förra inlägget. Jobbet jag var på natten mot lördag var typ ett vaktmästarjobb mer eller mindre, det hade varit någon sorts bankett i en kongresshall, mitt jobb var att hjälpa till den närvarande vaktmästaren/allt-i-allo-snubben att plocka undan alla bord och stolar, och sedan ställa ut nya bord och stolar för nästa kvälls bankett. När det var klart fick jag vara chefens bitch lite grann och utföra det ädla arbetet att torka upp öl/vin/whatever-spill på golvet som runnit ur en sprucken sopsäck. Detta med ett verktyg gjort för att torka damm. Medan jag sysslade med det satt snubben och surfade på internet. Det kändes lagomt ballt.

På lördagen vaknade jag alldeles för tidigt (ca 13.00), varför jag mest degade i några timmar innan jag slutligen somnade igen. Det var bestämt att vi skulle ha fest på lördagkväll - ett beslut jag inte riktigt ställde mig bakom för övrigt - vilket sporrade en lagomt entusiastisk städning av lägenheten.

Festen förflöt relativt smärtfritt antar jag, förutom att en tjej drack för mycket och spydde på Johans och Ivans sovrumsgolv. Smoochies! Sedan gick vi ut och betalade massa pengar för att få möjligheten att stå och trängas och lyssna på dålig musik och skrika till varandra på 20 cm avstånd. Jag älskar nattklubbar.

Hur som helst, på söndag var vi alla bara bakis och usla. Jag vaknade, insåg att jag hade glömt tvätt i tvättmaskinen dagen innan, somnade om, glömde allt. Det var inte förrän sent på kvällen jag kom ihåg min blöta tvätt, sedan glömde jag allt i torkrummet fram till idag (tisdag).

Så, för att komma till titeln på det här inlägget. I måndags kom allas vår Jocke Grahn hit på besök, och imorgon kommer Hans Majestät Gustav hit. Skoj! Det är alltid kul med någon ny person att prata med - ibland kan man bli lite less på de andra i lägenheten. Jag tror alla känner likadant. :P

Just ja, jag skulle ju "räta ut frågetecknena" från förra inlägget. Det jag menade var att förklara närmare om jobben... Jag var som bekant på en serveringskurs igår där jag fick lära mig hur man bär tallrikar på bästa sätt (yay!), och kommer att jobba på en bankett på fredag som servitör. Det känns sådär. Jag behöver jobb och så men jag ville ju komma bort från servicehelvetesbranschen, det var nästan därför jag flyttade.

Tidlös visdom hos Gudfadern:
"Just as I thought I was out, they pulled me back in!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni far rent besok av allas var Embethsbroder, friherre Liden? Jag ar avundsjuk. Nar det kommer till serviceyrket sa ar det natt som jag ar radd att om man val borjat med, maste kampa hart och lange for att bli kvitt. Later annars som att du har en ganska avtrubbad installning till vardagen, stammer detta? Ha sa trevligt med besoken. Much love