fredag 23 november 2007

Om jag skrev oftare skulle inte inläggen behöva bli såhär långa. Synd.

Boom.
Storslagna nyheter, vänner! Det har hänt lite saker i mitt liv så jag kan faktiskt den här gången bara skriva en krönika över dessa händelser och kan därmed bespara er det annars så vanliga meningslösa ordbajsandet, som jag till exempel visat ypperligt prov på i den här vansinnigt långa meningen.

Låt oss börja historien om min vecka från förra torsdagen. Jag hade som den skarpsynte läsaren redan vet fått ett nytt relativt lovande jobb på ett lager en bit utanför stan, som då tog sin start i torsdags. Det hette att förmodligen skulle detta jobb sträcka sig en bra bit in i december, för de hade fått en stor order skolböcker som skulle in till lagret och sorteras, för att sedan skickas vidare ut till skolor över hela Norge. Utmärkt!

Vi var klara efter två dagar.

Man måste bara ta ett steg tillbaka och beundra det tveklöst enorma intellekt hos de superhjärnor som utgör de administrativa delarna hos Ark bokhandel. Så, efter ett par dagar sa de till oss att vi inte behövde komma tillbaka mer, men eftersom att de hade "lovat oss en veckas jobb" (lögn, "minst två veckor, men troligtvis mycket mer" lät det från början) skulle vi ändå få betalt veckan ut. Det fick väl duga.

Tisdagen förflöt mer eller mindre händelselöst, sov länge, gick till jobbet, fick veta att jobbet inte fanns kvar, gick hem, var slapp.

Onsdag. Markus och Markus kom förbi vid 12-tiden eller så, sen gick vi ut på stan och hälsade på Oslo & Follo Bemanning för att fixa med papprena så vi får vår lön den här veckan. Sedan hade vi ambitionen att gå runt till en massa olika andra bemanningsföretag för att se vad som fanns, fast vi orkade bara med ett, där de sa åt oss att komma tillbaka nästa dag. Vi åkte hem till oss, åt galet många mackor och såg det episka mästerverket men ack så underskattade Heat innan jag, Markus och Jon (alla andra bangade ur, vad i helvete?!?!) åkte in till stan för att se Sverige-Lettland på en sportbar.

Vad kan man säga? 1-0 efter 35 sekunder!!! Jag älskar Marcus Allbäck. Jag älskar Zlatan Ibrahimovic. Jag gillade t.o.m Anders Svensson! Och så underbart att Kim Källström fick göra det avgörande målet. Synd bara att vi har en högerback som är totalt värdelös (Micke Nilsson), en mittback som jag tvivlar på vet vad det är för sport han utövar (Mellberg) och en mittback som förvisso förstår vad som händer runtom honom, fast å andra sidan inte vet vad han ska göra åt det (Petter Hansson). Majstorovic lämnas utanför sågen för han är inte ens ordinarie i startelvan så vad fan kan man förvänta sig? Snyggt mål iallafal Daniel.

Efter matchen gjorde jag och Markus genidraget att inte åka hem, utan vi stannade kvar på "nattklubbsdelen" av krogen, som var väldigt tom, men som för kvällen huserade en kille som spelade gitarr och en tjej som sjöng. Och som hon sjöng. Jag blev naturligtvis förälskad direkt. Frågade om de skulle spela nån fler gång och hon berättade att de kommer spela där varje onsdag. Åh vad underbart! Det var en mycket bra kväll. Till råga på allt träffade vi en norsk man i 50-årsåldern som vi pratade ett tag med och som bjöd oss på öl. Det var en mycket bra kväll.

Idag (torsdag) klev en väldigt bakfull zombie upp ur sängen kl 8.30 för att gå till Grata (bemanningsföretaget) med M & M på möte kl 9. Kändes föga värt det, men visade sig vara en guldgruva, för jag fick två jobb direkt, och hade inte ens med mig någon CV. Det ena är bara en engångsgrej verkar det som, imorgon natt från 01.00-07.00. Jag fattade inte riktigt vad det var för något, ska tillbaka till Grata för mer info imorgon. Det andra jobbet involverade en serveringskurs och sedan arbete på någon sorts middag nästa fredag. Jag hoppas att det inte suger att vara servitör (jag befarar dock att så är fallet), för jag antar att det iom alla julbord och grejer kommer att komma en del såna möjligheter framöver. Men men, även om det suger så får jag väl träffa några nya människor, vilket det kan vara värt. Och även om alla människorna där suger också så kommer iallafall M&M att vara där så jag vet iallafall att jag har någon att prata med. Jag hoppas att flickan jag träffade och hann prata lite med medans jag väntade på Grata kommer att vara där...

Okej, nu har jag börjat två meningar i rad med "men" respektive "och" så det kanske är dags att ge upp och titta på Friday Night Lights och sova. Peace.


Förresten! Jag har en ny hobby. Jag har börjat kolla oerhört mycket på koreanska starcraft-matcher med engelska kommentatorer på youtube. Mycket lärorikt, jag ska börja spela så fort jag skaffar mig en egen dator. http://404industries.com/starblog för den som vill titta. Även, Markus och Markus har också en blogg: http://mnmoslo.blogg.se. Check it out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mr. Arbetsmyra, ja det tar sig. Kul att komma runt i svangen kan jag tanka mig? Jag har sadana vackra fantasibilder av den dar sangerskan, typ Jennie i Forest Gump. haha. Sa du har plockat upp Staaar-intresset igen. elelr ar det tom sa att Staar2 har kommit?

Jag har mask och malaria.
puss.

Anonym sa...

Och dessutom missade England! Kan det bli bättre???