lördag 17 november 2007

Musik!

Okej, jag vet inte vad jag ska skriva om så jag bara stjäl av det jag pratar om för tillfället med mina vänner.

Vi gör en High Fidelity och listar top 5 coverlåtar. Min lista:
  1. Jimi Hendrix - All Along The Watchtower (Bob Dylan)
  2. José Gonzales - Heartbeats (The Knife)
  3. Rage Against The Machine - Maggie's Farm (Bob Dylan)
  4. Rodrigo y Gabriela - Stairway to Heaven (Led Zeppelin)
  5. Matt Weddle - Hey Ya (Outkast)
Bubblare: Counting Crows - Big Yellow Taxi (Joni Mitchell)

Vad är din?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Red hot chili peppers - Higher Ground (wonder)
Cradle of filth - hallowed be thy name (maiden) :P

Anonym sa...

Ok, José är the man with the cover.

Här är fler, utan innbördes ordning:

* Hederos & Hellberg - No fun (Stooges)
* Nirvana - The Man Who Sold The World (Bowie)
* Lemonheads - Mrs. robinson (Simon & Garfunkel)
* Björk & PJ Harvey- Satisfaction (Rolling Stones)
* Anna Ternheim - Shoreline (Broder Daniel)

Fler:
* Håkan Hellström - Dom dimmiga dagarna (The Plan)
* Hederos & Hellberg - Concrete Jungle (Bob Marley)
* Sinéad O'Connor - Nothing compares 2 U (Prince)

Anonym sa...

...glömde

* Ryan Adams - Wonderwall (Oasis)

Erik Stoltz sa...

Imponerande lista indeed!