fredag 9 november 2007

Uppdatering

Det har varit lite snålt med uppdateringar på sistone så jag får väl skriva nåt då...

Så vad har hänt sedan sist?
Mina kära föräldrar var här i helgen. De körde hela långa vägen från Piteå med bilen fullpackad med saker som vi behövde till lägenheten, som t.ex. en MYCKET efterlängtad TV med tillhörande Xbox 360 och Playstation 2. Mycket nöje. De tog även med sig en hel del mat (bland annat PALT!), så i fredags blev vi bjudna på hemlagad middag, hemma hos oss! Det var underbart, kvällen efter åt jag och mapa ute på restaurang. Jag har med andra ord ätit som en kung hela helgen!

Efter restaurangbesöket på lördagen var jag och resten av gänget på fest hos Frida, Martina och Ida - några vänner från Piteå som bor inte alls långt ifrån oss. Senare drog vi ut, som sig bör, och stod i kö, som sig bör, och hade måttligt kul ute, som sig bör. Jag drack någon öl med Johan, men sen var jag som ni förstår föga sugen att stanna kvar och låtsas ha superkul, varför jag istället stod och betraktade några människor (tre olika killar som försökte ragga upp samma tjej - det var lustigt och patetiskt på samma gång) innan jag efter en liten stund gick hem.

Karl Johans gata med omnejd nattetid är en ganska sorglig plats. Efter det andra "you want good time?"-erbjudandet bestämde jag mig för att liva upp stämningen lite och när nästa prostituerad kom fram började jag sjunga Roxanne med The Police för henne. Jag tror hon missade poängen för hon fortsatte försöka...

Sedan kom det några händelselösa men xboxrika dagar fram till onsdag då jag blev uppringd av Oslo & Follo Bemanning som frågade om jag ville ha ett jobb. Jag hade nästan glömt bort dem, men de hade inte glömt bort mig tydligen. Jag är nu än en gång levande bevis för att det inte lönar sig att jobba hårt: Ivan, Johan och David har alla legat i jättemycket och mailat hit och dit och ringt runt och registrerat sig överallt och varit på intervjuer över hela stan, medan jag har suttit hemma och spelat TV-spel. Jag får ändå jobb ungefär samtidigt som de. Ha!

Det är någo sorts lagerjobb som vad jag förstod går ut på att packa upp böcker (böcker igen!) och placera dem på rätt plats. Jag börjar på onsdag. Även åtminstone en av Markusarna kommer att jobba på samma ställe, kul!

Så, that's that. Nu återstår bara att spela "skate." hela dagen som jag köpte för att fira min seger över arbetsmarknaden, och att ladda inför Arcade Fire på söndag.

Pang.

2 kommentarer:

hem ljuva hem- helena sa...

Hej Erik.

Läste ditt tips(inne hos Anna)
om hur man kan göra en radbrytning med hjälp av html... Jag har noll koll på html, men jag fattade hur du menade och det funkade ju!! Gu´vad nöjd jag blev. Nu är det stycken i min text igen. TACK för det! (Vilken cool blogg du har förresten- du skriver verkligen bra)!

Annas resa sa...

Hej Erik!
Kul att du är tillbaka i bloggerspace! Och kul (eller?) att du fått ett jobb!
Snart kommer det ett brav till dig från Ebba och vi längtar efter dig mycket!
Emellertid har jag inte testat titt html-tips. Jag är rädd för sånt där "hackande".
Kram!