måndag 28 juli 2008

Tillbaka i Oslo

Sitter nu återigen hemma i Skandinaviens kanske sunkigaste lägenhetsbyggnad och Skandinaviens definitivt smutsigaste soffa (jepp, samma som jag ska sova i, tack så mycket gänget) och försöker samla mina tankar. Det går inte. Det enda som går att tänka på är: det är VARMT i Oslo! Herrejävlar vad varmt det är. Det är för varmt för ditt eget bästa. Lite konstigt är det, här har man gått hela sommaren i 15-gradiga Piteå och undrat var solen egentligen har tagit vägen, och när det äntligen blir varmt är det enda man kan göra att klaga på att det är så jävla varmt. Utlovas dock åska och regn den kommande veckan så det kommer nog bli mer att klaga på.

I övrigt känns det nu lite mindre vemodigt att vara tillbaka här, särskilt när jag inser att Piteå slutar ju faktiskt leverera efter PDOL. Alla åker hem/iväg igen och hela länet får någon sorts kollektiv baksmälla i två veckor, och sen är det plötsligt höst. Här är det iallafall sommar ett tag till. Min plan är nu att hitta ett jobb som inte gör att jag vill kräkas så fort jag tänker på det (yeah right, som att det finns?) och varva med att försöka spela lite musik för människor.

Nu ska jag gå ner till stan och äta glass.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad härligt det är att klaga. Klagan är den bästa agan. Ska du livnära dig som gatumusikant? /AP

Annas resa sa...

Vi saknar dig redan! Håller tummarna för att du snart hittar ett inte alltför urtråkigt jobb.

Anonym sa...

Här har det blivit tyst nu. Saknar ditt gitarrspelande och sjungande. Nu är det svårt att höra Dylan utan att tänka på dej.Hoppas du hittar ett jobb som är ok för ett tag.
Kärlek

simon sa...

din soffa smiiider!!! älskar den!!! pöss