söndag 13 juli 2008

Undermedveten poesi?

Nu när jag är en slackande odugling och lever hemma hos mina föräldrar kliver jag naturligtvis inte upp ur sängen på morgonen utan ligger istället kvar och drar mig i ett par timmar. Under dessa "bonus"-timmar då jag egentligen har vaknat en gång men väljer att somna om brukar jag drömma en hel del konstiga saker, men jag brukar inte komma ihåg så många detaljer från drömmarna.
Idag slog mig dock en grej som jag drömde för några dagar sedan.

Någonstans i min dröm dök min anteckningsbok, i vilken jag skriver alla mina texter, upp och jag läste i den. Där hade jag till min förvåning skrivit tre helt nya låtar! Jag insåg på något sätt att det borde vara en dröm, för jag hade inget minne alls av att ha skrivit det, och jag minns att jag tyckte att det var väldigt bra dessutom, så jag läste igenom allting för att försöka komma ihåg det när jag vaknade. Det gjorde jag naturligtvis inte. Det enda jag minns är att ordet "pasta" förekom någonstans. Känns inte som något som är så lätt att bygga på tyvärr. Något positivt är ju iallafall att jag uppenbarligen har de där texterna i mitt huvud någonstans, helt färdiga... Ganska skumt.


On a completely different note, min vän Andreas pekade mig mot Luleåbaserade(?) Movits! idag. Som jag är tacksam för det!

Äppelknyckarjazz:

Det känns bra att fler och fler börjar fatta att hip hop och jazz hör ihop.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sånt är livet och därmed Pasta!Det bästa glömmer man att minnas!MVH Gladiatan

simon sa...

min blog e bättre;)