torsdag 6 december 2007

Julstämning...

Eller avsaknad av den. Jag skulle förmodligen inte ens veta om att det är julafton på gång om det inte vore för dekorationerna på Karl Johan. Jag tror att jag mer eller mindre undermedvetet har lagt all julstämning åt sidan för att plocka fram den och uppfyllas av den först när jag kommer tillbaka till Piteå över jul.

Just det, Karl Johan är inte den enda indikatorn för julen, de konstanta kraven från min familj om att få veta vad jag önskar mig i julklapp är också en ganska bra givaway. Jag har typ så länge jag kan minnas alltid haft enorma svårigheter med att hitta på en önskelista och sånt, till stort förtret för de som vill ge mig presenter. Men. Jag ska försöka.

Min önskelista:
(Här satt jag i ungefär 10 minuter och försökte verkligen komma på vad jag vill ha, men allt jag kom fram till var att jag behöver en dator, och det tänker jag inte skriva. Istället insåg jag att jag borde göra en lista över mina favoritjullåtar.)


Top 5 jullåtar:

  • John Lennon - Happy X-mas (War Is Over)

  • The Pogues - Fairytale Of New York

  • The Band - Christmas Must Be Tonight


Jag är ledsen, men det finns inte fem bra jullåtar. Vilken misslyckad listdag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du hört Anders F Rönnbloms "Det är inte snön som faller"? Den kan nog platsa på din lista? (http://www.geocities.com/TimesSquare/Dungeon/7730/ronnblom.html)
I nödfall kan nog också Lennons "Imagine" passera som jullåt.
Kram från Pappa