torsdag 29 januari 2009

Nyheter från Ålidhöjd

God dag.
Tänkte bjuda på en liten uppdatering. När vi lämnade er senast satt vår hjälte i ett korridorsrum på Ålidhem. Har sedan dess flyttat till Hanna som bor i en vanlig etta.
Hade ju hellre flyttat till mitt eget rum, men som filosofen Jagger en gång sa: "You can't always get what you want."

På tal om honom så sitter jag just nu och välsignar Hannas högtalare med Rolling Stones. Det är välbehövligt, ty i Hannas stenhårda regim tvingas de bara spela typ Justin Timberlake och Lady Gaga. Det känns bra att vara något utav en befriare.

Anledningen till att jag sitter hemma och poppar Stones kl 13 på en torsdag är att på schemat hela dagen idag står det grupparbete. Alla i min grupp var eniga om att det bästa sättet att spendera den tiden var hemma. Det vi ska göra är egentligen bara att läsa typ 30 sidor var i en bok om songwriters för att sedan redovisa det på måndag.

Veckans grej är att spela i genre. I måndags fick vi lotta fram en genre i varje grupp och på fredag är tanken att vi ska spela upp en cover och en egenskriven låt i den genren. Vi fick RnB. Lyckligtvis var alla överens om att det vi borde göra är "50tals-RnB" och inte "R. Kelly-RnB", så på fredag kommer vi att framföra Chuck Berrys "Maybellene" och en egen låt till vilken vi gav den fantastiska titeln "Moonshine Lovin'".

Förutom det så pratade vi även lite igår om vad som gör en låt bra. Typ.
Eller, vi började där nånstans fast vi försvann snabbt iväg och det slutade med att vi typ pratade om hur dålig musik det spelas på radio. Jag gillar min klass.

Det är det som händer.


Förresten. Jag vet inte om ni har hört det men major skivbolag har skjutit sig i foten ännu en gång, massor med musik har försvunnit från Spotify. Dock finns det även goda nyheter, Lalehs nya skiva "Me And Simon" har nu äntligen blivit spotifierad!

3 kommentarer:

Unknown sa...

flyttat än?
trivs fortfarande?
Jag tycker om Umeå.

Alexander Qvarfordt sa...

HEEEEEEEEEELVETE vad du är kass på att uppdatera.

Danny Danials sa...

Try this new app Best Flashlight LED Pro Apk : which is most trending now.