lördag 17 januari 2009

Back to basics

Jag kom in på musik-kursen jag sökte. Så nu ska jag tydligen flytta till Umeå.

Har försökt i ungefär en vecka nu att ansöka om bidrag och studielån från CSN, och göra det online. Det går inte. Man behöver e-legitimation, och e-legitimation är något man skaffar sig genom att genomgå tortyr. Man ska alltså först ladda hem ett säkerhetsprogram till sin dator, för att sedan välja ett lösenord på MINST TOLV fucking tecken, ladda hem sin e-legitimation och sedan logga in på csn.se.

Det har skett minst ett fel på VARJE STEG. Varför måste allt sånt här som är viktigt vara så jävla värdelöst konstruerat? Vad hände med alla jävla IT-ingenjörer som det här landet spottade ut för några år sedan? Varför jobbar inte dem med att utveckla såna här saker och få dem att faktiskt FUNGERA? Jävla nymodigheter...

Eller nymodigheter. Internet har ändå varit en realitet sedan tidigt 90-tal. Varför går inte prick allt att göra online vid det här laget? Nu blev det iallafall att posta min ansökan på det gamla goda sättet istället. Man tycker ju att CSN kunde bjuda på portot, eller iallafall bidra med ett kuvert. Förbannat.


Har spenderat kvällen med att lyssna på så mycket av The Band som möjligt på spotify. Finns en live-skiva vid namn Rock Of Ages på vilken geniet Garth the man Hudson GÅR LÖS i ett helt vansinnigt 8-minuters orgelsolo under sin "Genetic Method", som mynnar ut i Auld Lang Syne, som mynnar ut i ännu mer fantastisk galenskap innan det slutligen blir Chest Fever av det hela.
Helvete så bra.
Förresten, är det någon som kan upplysa mig om hur spotify invites fungerar? Varför har jag inga att dela ut? I demand answers!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med, Answers are needed and pronto! Plus att när du får en så borde den skickas vidare till mig.

Anonym sa...

Angående The Bands briljans kan jag inte annat än hålla med.
Jag väntade bara någon vecka så ploppade det upp 2 invites. Ingen aning varför...