torsdag 22 januari 2009

First impressions of Earth

Nu har jag anlänt till Umeå. Dock har jag ingen egen bostad förrän den första februari så jag residerar för tillfället hemma hos Vickan. Tänkte berätta lite om mina första intryck från min nya kurs.

Vi började idag med att alla i klassen (vilken består av ca 25 personer) fick presentera sig själva och sin musikaliska bakgrund lite kort, sedan delades vi in i fyra grupper och fick i uppgift att skriva en låt. Vi var tvungna att skriva på svenska och fick en given ackordslinga som vi var tvungna att följa, samt ett tema. Min grupp fick temat "årstider". Det gick lite trögt att komma igång men när dagen var slut hade vi häpnadsväckande nog en låt färdig. Fantastiskt.

Tycker både kursen och klassen bådar ganska gott måste jag säga. Har inte så mycket att tillägga just för tillfället. The Band poppas fortfarande friskt.

Peace out bitches!

5 kommentarer:

Annas resa sa...

Det låter alltså som att dagen var till belåtenhet!?

Anonym sa...

Coolness in the poolness! Måste dock varna för första intryck. De stämmer sällan.

Anonym sa...

Har för övrigt poppat The Strokes hejvilt idag. Marvelöst är just vad det är.

Anonym sa...

Hej! Kul att du hittade till min blogg. Din såg riktigt trevlig ut. Ännu roligare att du gillade mitt filmklipp. Kom gärna och se mig live någon gång om du hänger i Stockholm :). Fast det gör du bergis inte så ofta. Många varma kramar! Emma

simon sa...

du din gammle räv!!! vem ska ja nu bo hos i oslo!!!

jaja du det e hus fest i onnes hus nästa helg!! missa det å du e en pungkula kortare!!

elaola!!! säg till när du har inflyttnings fest å yvling e där!