lördag 7 februari 2009

Kallt.

Varför är det så kallt? De senaste dagarna har det varit vansinnigt kallt. Jag gillar det inte.

Jag bor numera själv i mitt eget rum på Fysikgränd. Hurra! Detta är faktiskt första gången i mitt liv som jag bor helt själv, om man nu kan räkna att bo i korridor som att bo helt själv. Det känns bra, fast jag saknar samtidigt både team Oslo och Alex lite.

Igår var det fredag, vilket innebär en del saker. Till exempel att det vi gjort i skolan under veckan redovisas. Jag blir mer och mer imponerad av min klass, låtarna (som alltid skrivs på ett par dagar i grupper av människor som inte känner varandra) blir bara bättre och bättre, det är skitkul. Fredag innebär också att det ska drickas öl, vilket det gjordes. Såhär i efterhand kan jag konstatera att det kanske inte behövdes så mycket som det blev, men som den gode Herr PST/Q sa: "bakfyllan är inte bara kul, det är det som är själva idén". Mja.

Egentligen håller jag nästan med. Bakisdagar kan ibland vara roligare än själva festen kvällen innan. Det var många bra bakisdagar hemma hos mig och Alex. Alla sov alltid hos oss och sen dagen efter gick vi och åt pizza och skrattade för högt och mycket åt för dåliga skämt, och folk tittade konstigt. Och alla mår lika dåligt, det är mysigt på något sätt.

Nåväl, den här dagen har jag tänkt spendera på egen hand med en pizza, en 1,5-litersflaska Trocadero och Heroes (pizzan är dock redan uppäten). Har potential för en hyfsad bakisdag ändå måste jag säga.

Jag har förresten återupptäckt Rodrigo y Gabriela, av någon anledning har jag inte lyssnat på dem på över ett år. Förstår inte varför. Heroes nu, peace out bitches.


6 kommentarer:

Anonym sa...

drither.

Anonym sa...

W to tha d till det där med bakisresonemanget. Det är få dagar som ger sådan livsglädje(och samtidigt motsatsen iofs) som de dagar man vaknar upp tillsammans med ett gäng grabbar och bara kan vara på riktigt.

Glädjer mig att du hittat till egen lya, hoppas på att kunna komma upp till björkarnas stad inom en inte allt för avlägsen framtid för att inspektera.

much love

Erik Stoltz sa...

Please do! Jag har en jävligt hi-tech luftmadrass som är typ en kilometer hög och har en motor som blåser upp sig själv med ditt namn på!

Alexander Qvarfordt sa...

Jag saknar dig med. De återkommande bakispizzahängen var de bästa bakisdagarna jag någonsin kommer ha. Visst var du med den där gången när det var som värst? Stridsman (meister), micke och alla var med... De retade mig för en speciell grej...

Förresten; hur länge kommer du bo i Umeå? Jag ska sova på den där madrassen, men på två villkor: att det är den där från TV-shop och att jag får sova naken utan täcke.

Anonym sa...

Tjena Erik! Visst höll du på en del med musik? Antar att du själv bor en bit från Stockholm eftersom "systembolaget ligger för långt bort i din stad". Men du kanske känner några schyssta trubadurer i storstan? Skulle behöva en till ett event, och har ingen aning om vart det finns en "trubadur-bank". Ge mig gärna lite tips!

Anonym sa...

:(. Jag har 12 öl i kylen och ändå känns det inte bra. Kom hem.

ps. Jag övade double pop på basen. Aka slap til you drop fast med två fingrar. Nu har jag ett hål i mitt finger.

fan.