onsdag 18 februari 2009

Blogga då

Det har gjorts tydligt för mig att jag inte uppdaterar ofta nog för att tillfredsställa den enorma hunger efter mina visdomsord som existerar hos er. Fine. Jag uppdaterar. Det är faktiskt på tiden att jag gör det, för det bådar inte gott om Ben & Andreas som faktiskt ALDRIG skriver något hinner blogga två gånger utan att jag har gjort det.

Det finns dock inte så mycket att blogga om. Jag har ett gig tillsammans med fyra andra från min klass. Vi ska vara typ förband åt en annan kille i klassen och hans band. Kommer att spela några gamla dängor från 60- och 70-talet. Jag ska sjunga. Mest för att ingen annan vill.

Annars händer det inte så mycket. Spenderar ganska mycket tid på skolan, det är nästan alltid folk som stannar kvar efter lektionerna och jammar och så. Det är kul.
Veckans grupp-projekt är "att gestalta covers". Vi har gjort en reggae-version av The Final Countdown. Det är också kul.

The Tallest Man On Earth spelar i Umeå på fredag. Det blir kul.

Det är för övrigt fortfarande vansinnigt kallt. Det är inte kul.


Förresten. Jag har funderat över en sak på sistone. Varför ogillar man vissa personer närmast instinktivt? Det finns en människa i min omgivning som jag verkligen avskyr och jag kan inte riktigt komma på varför. Han har inte gjort något särksilt för att förtjäna detta, jag har egentligen knappt gett honom en chans. Han är ganska trevlig person. Ändå vet jag att jag hatar honom. Jag visste det efter fem minuter i samma rum som honom. Hur kan det komma sig? Det värsta är att jag tror att jag är rätt dålig på att dölja det.

Jag försöker sätta fingret på vad det är för subtila kvalitéer han har som gör att jag inte kan stå ut med honom, men det undgår mig fortfarande. Konstigt.



Jag gjorde det bättre? :)


Fan, jag som tänkte etablera en ny gimmick med alla dessa "men som X sa"-citat, så går jag och glömmer det i det här inlägget. Dumma jag. Men som Markus Krunegård sa: "Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det."

Fan vilken snygg save.

Inga kommentarer: