fredag 22 augusti 2008

Oslo? Groznyj?

Herrejävlar. Herrejävlar vilka åskväder det blir här.
Vi i familjen (eller borde jag kalla dem för 'boysen'?) satt ikväll i godan ro i vardagsrummet och gör vad vi gör bäst, slappade, när vi plötsligt kände hur huset skakade och vi hörde bomber smälla utanför. Ordentliga explosioner. Jag gick ut på balkongen för att se vad som stod på och förväntade mig se ryska stridsvagnar rulla ner för Grefsenveien men där var helt lugnt sånär som på en taxi.

Det visade sig att det inte alls var krig, det var bara himlen som sjöng. Drar ut sladden nu.


5 kommentarer:

Anonym sa...

I hata Ryssen.
Som moffa brukade säga: "Perkele, nu är det Ryssen som övar igen... en bra ryss är en död ryss..." osv.

Erik Stoltz sa...

Frågan är ju, min vän, hur sunt det är att hata någon kompromisslöst för att ens morfar gjorde det.
Men å andra sidan, utan irrationellt hat skulle vi inte vara riktiga människor. Tomma skal.

Anonym sa...

Nu har jag lyssnat på din senaste på "din" senaste sång One Too Many Mornings och jag tycker att du bara blir bättre och bättre. Riktigt stolt är jag och tvingar alla jag känner att lyssna.

Kärlek/Ma

simon sa...

nu e ja tillbax erik:)

Annas resa sa...

Så bra din senaste Dylan-cover är! Gillar den starkt.
Kram!