söndag 10 februari 2008

Jag lever fortfarande

Hej igen. Det var ett tag sedan jag skrev här. Om jag kände någon sorts ansvar för er mina läsare så skulle jag kanske be om ursäkt för det.

Hur som helst.
Jag har fått jobb, woho! Det är ett roligt varierande arbete som utmanar mig på många olika plan. Mina arbetsuppgifter sträcker sig från att öppna lådor fyllda med tidningar, till att lägga sagda tidningar på ett rullband. Det är helt fantastiskt. Även, arbetstiderna passar mig perfekt! Jag börjar 06.30 och slutar 16.00, vilket innebär att en vanlig arbetsdag utan övertid tar ungefär elva timmar av min dag. Jag var less på jobbet vid lunchtid första dagen. Ja just det, min chef är totalt jävla korkad också.

Utöver det händer inte så mycket just nu. Jag har inlett mitt projekt att lyssna igenom alla album med Dylan, Beatles, Neil Young och Joni Mitchell. Det kommer ta ett tag...
På tal om Bob Dylan så blir jag bara mer och mer kär i honom och nu har han lurat i mig att jag ska bli "folk singer".

Igår fick jag ett mail från Youtube som informerade mig om att "we have removed or disabled access to the following material as a result of a third-party notification by VAN MORRISON / EXILE PRODUCTIONS". Intressant. Vad var det för något jag hade stulit, undrar ni? INGENTING. Det som fanns i videon var som vanligt bara jag och min gitarr, och inget mer. Vad var det för video då? Det var min cover på "It's All Over Now, Baby Blue" som - get this - BOB DYLAN har skrivit. Man undrar ju varför Youtube tycker att Van Morrison ska kontrollera vem som får göra Bob Dylan-covers.
Jag är ganska jävla förbannad, varför tittar de inte ens på sakerna de tar bort, innan de tar bort dem? Helvete.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rage till Hultsfred, ska du dit?

http://www.rockparty.se/content/english/

Anonym sa...

rage ska till hultsfred... jag ska dit =)