måndag 25 februari 2008

Juno


Filmen Juno är nog den bästa film jag kommer se i år. Jag, David, Johan och Markus var på bio igår och alla var överens om hur fantastisk den var.
Oscarsnominerad för bästa film, bästa kvinnliga huvudroll (Ellen Page, född 1987?!), bästa regi och bästa manus. Hur ofta får en komedi såna nomineringar? Den vann till och med priset för bästa manus, inte så konstigt egentligen - ofta man INTE ger pris till någon som heter Diablo i förnamn.
Dessutom är det oerhörda geniet Michael Cera med (född 1988?!?!).

Anar vi en ny trend där tonåringar faktiskt spelas av tonåringar istället för 30-åringar, á la Luke Perry i "Beverly Hills, 90210"?

Hur som helst, om du gillar endorfiner, gå och se Juno.

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Ja, man då måste man ju se den filmen. Eller så köper du den till oss i julklapp.
Vadan denna malländring på bloggen???? Trodde först att jag kommit fel.
Kram!

Anonym sa...

Det känns lite vanskligt att lägga två timmar på en film för att få en möjlig dos endorfiner när opiater gör ett garanterat och betydligt snabbare jobb, men så här i efterhand måste jag ge mitt medhåll till filmens briljans. Krya på dig

Anonym sa...

bu för sonic youth och hurra för argento!! :))) //PyttonormeN_den_otippade ;)