onsdag 12 november 2008

Wow

Jag hittade följande pärla när jag letade runt på Youtube efter en bra länk för The Times They Are A-Changin'. Jävlar vad bra detta är!!!

För övrigt kan jag berätta att jag nu förmodligen är fattigare än vad jag nånsin varit de senaste ca 20 åren. Jag tror tiggarna på Karl Johan har större förmögenhet än vad jag har. Något som illustrerar hur fattig jag är: jag hittade ett plektrum på gatan utanför vårat hus. Jag tänkte inte "Åhå ett plektrum, bra att ha ett extra!"
Jag tänkte "Sweet nu sparade jag 5 spänn!"

Med andra ord - förvänta er storartade julklappar från mitt håll.

Detta har orsakat att jag faktiskt var och sökte jobb idag. Jag var på fem (tror jag) ställen och frågade om det gick för sig att jag kunde spela där, måste säga att responsen - i varje fall från de förmodligen helt befogenhetslösa baristor och bartendrar jag talade med - var rätt positiv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kung! "Lidandet är ideernas moder" å de å sånt, nämen hoppas det går vägen med nån spelning, skulle säkert vara trevligt.

Anonym sa...

Megaskön tant!

Alexander Qvarfordt sa...

Erikord: befogenhetslösa, insiktsfull, produktiv, inkonsekvent.

När jag hör de orden så hör jag dig säga dem.

Kul förresten! Hoppas du får börja giga på något av de fem (tror du) olika ställena.