måndag 10 november 2008

Vem bryr sig, egentligen?

Jag kom att tänka på en sak.
Är det egentligen någon som kollar/lyssnar på alla youtube-klipp och sånt som jag delar med mig av här? Var det t.ex. någon som verkligen lyssnade på Movits! eller Coldplay eller Zacke? Det borde ni. Jag bjuder endast på högsta kvalitet. Borde jag bry mig om huruvida folk kollar på länkarna? Är det ens någon som läser det här?

Förresten, jag lyssnade lite på Guns N Roses nya album som tagit typ fem decennier att få klart. Jag tror jag vet varför det tog så lång tid. Axl Rose SUGER och trodde att det skulle gå att dölja genom att överarbeta skiten. Fel. Haha.

Det bästa GNR nånsin har gjort är en Dylan-cover, och t.o.m med det misslyckades de, för Axl Rose SUGER. Slash kan inte rädda hela situationen. Vid närmare eftertanke kan inte Slash rädda ens en liten bit av någon situation någonsin. Någon som hört honom våldta Hendrix' Hey Joe? Tur att Eric Clapton finns, så någon kan visa hur man SKA spela lead guitar på en rockig Knockin' On Heaven's Door.
(Notera förresten vid 2:36 hur Bobby håller på att missa när versen börjar, krävs den sammanlagda kraften hos Beatles och Rolling Stones för att styra upp, hoho)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jo vi är några som läser vad du skriver och tittar på det du lägger ut, eller vad det nu heter. Men mest tittar jag på you tube, för det är dej jag är mest intresserad av. Hur går kontakten med Ulla?
Kärlek
Ma

Anonym sa...

Vi är flera som läser dina texter och lyssnar på musiken. Det har jag ju för fan gjort ända sedan dagis typ. Minns att du bland annat introducerat både NOFX och Nirvana tex. so keep it up.
love

Anonym sa...

Vi är flera som läser dina texter och lyssnar på musiken. Det har jag ju för fan gjort ända sedan dagis typ. Minns att du bland annat introducerat både NOFX och Nirvana tex. so keep it up.
love

Anonym sa...

Ben älskar att se sin egen text så mkt att han lägger upp den 2ggr. Ego.

Erik Stoltz sa...

Isåfall tycker man ju han kan uppdatera sin blogg... eller så kan ju du göra det Andreas din odåga