torsdag 6 november 2008

Barack to the future

Rätt man vann. Change! Yes we can!
Jag är jävligt skeptisk. Ja, rätt man vann men det är fortfarande en man som förmodligen kommer att anfalla Iran, och samtidigt förbjuder Kalifornien, Arizona, Arkansas och Florida äktenskap för homosexuella, och gamla äktenskap ogiltigförklaras.

Jag har under valkampanjen desperat försökt få veta lite mer om vad de där männen egentligen tycker om saker som faktiskt spelar roll, såsom vad de egentligen har för politik. Jag har kollat på så mycket amerikansk media som möjligt (de BORDE ju iaf ha bäst koll på sitt eget land) men allt som rapporterats har varit taktiker och statistik och analyser av vilka sorts väljare som blivit påverkade hit och dit av de olika kandidaternas tal. Aldrig VAD de egentligen har sagt.

"Idag när senator Obama pratade inledde han med att prata om blahablabla, vilket förmodligen tilltalar den och den gruppen väljare." Jaha? VAD SA HAN DÅ? Ingen vet, för det är inte intressant. Det enda som är intressant är att göra det hela till ett stort jävla sportevenemang, med merchandise och reklam mellan tekningarna. World's greatest democracy my ass. De var ju för helvete inte ens förberedda för att folket faktiskt gick och röstade, tydligen var det köer i timmar för att komma till vallokalerna. Hela den här jävla cirkusen har fått mig att tappa den lilla tron jag hade på "demokrati".

Förste svarta presidenten, jaja grattis USA ni är så förbannat jävla jämställda och inte alls rasistiska. "Va? Diskriminerar jag dig pga din hudfärg? Haha, nej du, inte i detta landet, kolla bara på Obama! Go get me a sandwich, nigger!"

Men ja, rätt man vann iallafall, och en till sak att glädjas över är kanske det höga valdeltagandet. Kanske säger det något om en förändrad attityd hos människor eller något.


Det här är också rätt man:
www.myspace.com/zackemusik





P.S. Någon som vet varför wav-filerna jag får ut från Cubase LE4 inte går att komprimera till mp3? "Unsupported WAVE-format" whats up with that? Jag vet att mp3 är djävulen och så men det är så världen ser ut.

P.P.S. Nevermind, jag löste det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjukt uppskattat inlägg. Älskar Chapelle referensen! När det kommer till demokrati så är det en fin tanke i teorin, men som sagt vars fan tar det oss egentligen? Inte för att jag har nått bra substitut i fickan direkt, men faktum kvarstår..

i älsk live.

Erik Stoltz sa...

Haha du märkte Chapelle-grejen.
Jag älskar att du just beskrev demokrati på samma sätt som folk brukar tala om kommunism. :)