tisdag 23 september 2008

"Du uppdaterar ju aldrig"

Ja det var väl ett tag sedan det kom en riktig uppdatering, (om man inte räknar min förra, "here's a big fuck you dedicated from me to you...") så det kanske är dags.

Jag har varit i Stockholm en sväng. Tidigt på morgonen i torsdags satte jag mig på ett tåg som skulle ta mig mellan de båda huvudstäderna. Syftet med resan var att se Coldplay spela i globen på kvällen. Jag skulle nog inte kalla mig ett fan av Coldplay - visst, jag tycker att de har gjort några riktigt bra låtar och ganska många ganska bra låtar - så jag hade inga särskilda förväntningar på spelningen. Faktiskt så kändes hela projektet på förhand mer omständigt än vad det var värt. Men jag hade ju redan köpt och glömt och fått postad biljetten så det var ju lika bra att utnyttja det. Och som jag är glad att jag gjorde det. Det var en av de bättre spelningarna jag sett - trots att jag hade sittplats!

Jag sov hos min fantastiska faster och sedan bar det av tillbaka till Oslo igen tidigt på fredagmorgonen. Varför jag bokade det tidigaste tåget tillbaka har jag ännu inte riktigt förstått.

Fredagen passerade sedan ganska lugnt förbi, jag och David chillade i lägenheten medan Markus och Johan var ute och såg... Coldplay.
Ja, de spelade i Oslo dagen efter. Det visste inte jag när jag köpte biljetten. Jag tvivlar dock på att de kan ha varit lika bra här som de var när jag såg dem så jag är inte bitter.

Sedan blev det lördag och vår officiella ettårsdag i Oslo. Detta skulle naturligtvis firas. Mina vänner tog även detta tillfälle i akt att klämma in mitt födelsedagsfirande, de gav mig vad jag tycker var en oerhört fin present, själva presenten i sig var kanske mest rolig men det var hur ambitiösa de varit som rörde mig.

Det började med att Johan ringde mig och sa att "vi har världens grej, du måste skynda dig ner till Torshov!!!". När jag kom hem igen efter att jag fått ett sms där det stod "Ägd!" hade de ställt upp 22 lådor i hallen innehållandes varsin ballong samt varsitt kort som jag kan använda som valuta för olika saker, som t.ex. att inte behöva diska eller att få en öl. Ett kort gav mig t.o.m. vetorätt i valfri fråga!

Sen åt vi god middag och tårta innan vi gick ut för att se veckans andra spelning - Johnossi. Tyvärr tyckte jag inte de var särskilt bra, jag tyckte de hade gjort sin musik lite för hård för sitt eget bästa. Ljudkvaliten inte heller särskilt bra.

På min riktiga födelsedag, den 24e, var det dags för konsert nummer tre - Immortal Technique. Min vän Isak (som faktiskt fyller år samma dag som jag) kom hit för att se den med mig. Vi slappade runt i stan under dagen för att sedan se på den fantastiska spelningen som Immortal Technique och Diabolic bjöd på. Efteråt pratade jag lite snabbt med dem och de gav mig en signerad affisch då jag sa att jag var för pank för att köpa en skiva. Woho! Där ser ni, man tjänar på att vara arbetslös.

Lite bilder och sånt:





Coldplay:


Johnossi:


Immortal Technique:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjukt avis på Immortalspelningen, du måste lägga upp en bild på affischen för fan! Jävlar va dom brinner av åsikter och osar av getto. Om jag nånsin ska göra en drive by så ska jag garanterat blasta dom i min lo-lo while sippin on hennesy och poppar caps in yur ass osv.

Erik Stoltz sa...

Tror inte han skulle bli så nöjd av att associeras med guns n bitches om jag ska vara ärlig :)