lördag 12 januari 2008

"Do I feel lucky?"

Ikväll har varit en ganska ovanlig fredagkväll. Det var nästan helt lugnt och tyst, bara jag och David var hemma, resten var ute och söp. Det ovanliga här ligger alltså i att det inte var någon hemma hos oss och söp. Och i att jag inte var med, grattis mig. Så anyway, jag fick alltså nästan vara helt själv i flera timmar, förutom David då, fast han brukar inte göra så mycket väsen av sig på kvällarna. Dessutom, när fulla människor började droppa in så var det -hör och häpna - INGEN som levde om som helvete, INGEN som la sig på soffan (bredvid min säng) för att börja snarka efter tre sekunder, och INGEN som ringde på dörrklockan helt vansinnigt länge - porttelefonen lever om som fan, håller man knappen intryckt i längre än en sekund tappar jag allt intresse för att fortsätta leva och/eller öppna dörren.

När jag köpte julklappar hittade jag en Clint Eastwood-box som jag genast köpte till mig själv, fast sedan kom på att jag borde ge till Johan, fast sedan kom på att han inte förtjänade den. Ägnade kvällen åt att se på Dirty Harry.

Jag har aldrig sett den förut, den var faktiskt ganska bra. Clint Eastwood är ju naturligtvis så badass som det bara går att vara, men även om man ser bortom det så hittar man faktiskt en rätt bra film. Intressant att han är så supermegabadass men ändå inte omänskligt perfekt á la James Bond.

Nu ska jag lägga mig och fundera över mina värderingar - se till att de stämmer överens med Harry Calahans.

Boom.

Inga kommentarer: