fredag 28 mars 2008

Erik Stoltz 1 - Gud 0

Jajjemän. Seger!
Som alla vet är guds enda syfte att jävlas med oss här på jorden, och den här gången försökte den banditen sätta käppar i hjulet för vårt lägenhetssökande. Men icke! Med sällsynt utomordentlig delegeringsförmåga såg jag till att vi kommer att undvika hemlöshet även efter 1a april.

Samtalet kom idag runt 18-tiden. Gud var besegrad. Den här ronden iallafall, han har en tendens att gång på gång komma med nya utmaningar och jävulskap.

Så vad annars? Jag var i Piteå en vecka över påsk med en internetanslutning som hoppade upp och ner vilket jag väljer att skylla avsaknadet av blogguppdateringar på. Det var väldigt skönt att få komma hem och träffa familj och vänner. Lite paradoxalt dock, för det känns inte riktigt som "hemma" längre att bo hos mina föräldrar, men samtidigt kan jag ju knappast påstå att lägenheten i Oslo är "hemma". Är jag hemlös iallafall? Damn you, God!
Nåväl, efter en supermysig vecka i Piteå är jag nu iallafall tillbaka i Oslo för att återgå till mitt 05.30-uppvaknande liv. Hurra.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Är det så att ni med andra ord har hittat en lägenhet? Det måste du berätta mer om!

Barrgrändsmissionärerna sa...

Ha! Grattis till ledningen. Jag känner att jag verkligen kan relatera då jag själv är inne i samma maktkamp mot käre herr allsmäktig. Soft att ni styrt place, men hur jävla länge ska ni stanna? Jag hatar norrmän. Var i Storlien/Åre över påsken och kan inte nog uttrycka mitt missnöje inför våra grannar i väst, usch! I övrigt så hoppas jag att du har röstat på Hunken i vår omröstning? :P
much love